سایبر تراک وانت جدید و فضایی کمپانی خودروسازی تسلا
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

شرکت خودرو سازی تسلا به تازگی وانت برقی را با نام سایبر تراک طراحی و تولید کرده است که توجه همه را به خود جلب کرده است. ظاهر این وانت یکی از دلایلی است که باعث شده این خودرو به بحث داغ این روزها تبدیل شود، زیرا بیشتر شبیه به ماشین هایی است که در فیلم های تخیلی Blade Runner یا در بازی ویدیویی ماینکرافت دیده می شود. طراحی مدرت و نامتعارف این خودرو آن را کاملاً از پیکاپ هایی که تا کنون دیده ایم متمایز کرده است. بعضی از منتقدان اعتقاد دارند این خودرو یکی از زشت ترین پیکاپ های برقی است که تا کنون تولید شده است.

پیشرانه سایبر تراک :

در وانت برقی کمپانی تسلا از پیشرانه هایی استفاده شده است که کاملاً الکتریکی هستند و دارای سه نسخه تک، دو و سه ‌موتوره بوده و با وجود اینکه قدرت و گشتاور نسخه های مختلف هر یک از این نسخه ها را نمی دانیم می توانیم بگوییم شتاب هر یک از این نسخه ها به صورت زیر است :

  • تک موتوره : دارای شتاب ۶٫۵ ثانیه و طی مسافت ۴۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ
  • دو موتوره : دارای شتاب ۴٫۵ ثانیه و طی مسافت ۴۸۰ کیلومتر با هر بار شارژ
  • سه موتوره : دارای شتاب ۲٫۹ ثانیه و طی مسافت ۸۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ

 

خودرو سایبر تراک

نسخه سه موتوره خودرو سایبر تراک که می توان آن را در دسته خودروهای اسپورت و سوپر اسپورت دانست یکی از قوی تری های این حوزه شناخته شده است که با شتاب ۲٫۹ ثانیه ای رکورد خوبی را ثبت کرده است. همچنین با یک بار شارژ باتری این خودرو می توانید ۸۰۰ کیلومتر را طی کنید، بدون اینکه نیاز داشته باشید آن را مجدد شارژ کنید. این شارژدهی باتری اگر در دنیای واقعی استفاده شود می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. علاوه بر این در نسخه های مختلف سایبر تراک شاهد حداکثر سرعتی معادل ۱۸۰ الی ۲۱۰ کیلومتر خواهیم بود.

ظرفیت حمل بار پیکاپ برقی تسلا :

از آنجایی که تسلا سایبر تراک یک وانت برقی است و در مورد خودروهای پیکاپ میزان ظرفیت حمل بار و قابلیت های آفرود از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد، به بررسی این مورد در مورد پیکاپ تسلا پرداختیم. حاصل این بررسی ها این بود که این خودرو توانایی حمل ۱۶۰۰ کیلوگرم و یدک کشی ۶۳۵۰ کیلوگرم را دارد که یک عدد رویایی برای خریداران آن است. همچنین در تست این قابلیت خودرو سایبر تراک و فورد F-150 در مراسم رونمایی در رقابت طناب کشی گرفتند که در نتیچه پیکاپ سایبر تراک موفق می شود پرفروش ترین پیکاپ دنیا را بکشد. این خودرو در مقایسه با پیکاپ پورشه ۹۱۱ نیز برتری دارد. البته بد نیست اشاره کنیم که دو خودرو  F-150 و ۹۱۱ قدرتمند ترین های برند خود نیستند.

ظرفیت حمل بار سایبر تراک

تسلا سایبر تراک در مسیرهای آفرود :

پیکاپ سایبر تراک یکی از گزینه های مناسب برای مسیرهای آفرود حرفه ای است زیرا مشخصات آن عبارتند از :

  • سیستم تعلیق بادی
  • امکان افزایش ارتفاع تا ۴۰ سانتی ‌متر از سطح زمین
  • زوایای ورود و خروج ۳۵ و ۲۸ درجه ‌ای

با توجه به این مشخصات و حالت های گوناگونی که برای رانندگی با این پیکاپ در نظر گرفته شده است، شما می توانید آن را در مسیرها و کاربردهای گوناگونی استفاده کنید. زمان تحویل این خودرو به مشتریان سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است و قیمت آن برای مدل پایه ۳۹۹۰۰ دلار بوده و نسخه حرفه ای آن به قیمت ۶۹۹۰۰ دلار به فروش می رسد که با مجهزترین پیکاپ فورد یکسان است.

 

طراحی داخلی خودرو سایبرتراک تسلا :

کمپانی تسلا ویدیویی را تهیه و در زمان رونمایی منتشر کرد و فضای داخلی خودرو به نمایش گذاشت؛ که در این ویدیو تفاوت زیادی بین فضای داخلی و خارجی سایبر تراک دیده شد. طراحی کابین داخلی خودرو بسیار ساده است و در آن یک داشبورد سفید دیده می شود، اما صندلی ها کاملاً متناسب با فضای بیرونی خودرو هستند. داشبورد سفید و ساده این خودرو مجهز به یک فرمان عجیب و یک صفحه نمایش است که هم به عنوان رسانه سرگرمی استفاده می شود و هم اطلاعات مربوط به خودرو را نمایش می دهد. چیزی که در مورد خودرو سایبر تراک شما را متعجب می کند این است که داشبورد آن خالی از آپشن هایی است که روی داشبورد خودروهای دیگر است.

در فضای داخلی اتاق تسلا پیکاپ دو ردیف صندلی و در مجموع ۶ صندلی دیده می شود، اما در ویدیویی که پخش شد، کلاً ۵ صندلی نمایش داده شد که می توان گفت ممکن است صندلی وسط جلو در فیلم تا شده باشد تا صندلی های پشتی به خوبی دیده شود. همچنین در طراحی این خودرو هیچ آینه ای در بغل خودرو مشاهده نشد که احتمالاً دوربین های پشتی  و صفحه نمایشگر همان کار را انجام می دهند.

طراحی داخلی سایبر تراک

مقاومت بدنه سایبر تراک :

در مراسم رونمایی تسلا سایبر تراک تست جالبی انجام شد که استحکام بدنه آن را ثابت می کند. در این مراسم شاهد وارد کردن ضربات پتک به بدنه و پرتاب گوی فلزی به سمت شیشه از طرف مدیر دپارتمان طراحی این خودرو بودیم. نتیجه این آزمایش استقامت بالای پنل در خودرو بود، ولی با شکستن شیشه توسط گوی کمی نظر حاضرین تغییر کرد. البته ایلان ماسک اعلام کرد که ضربه هایی که به در وارد شد باعث شد شیشه ترک بردارد و در نتیجه گوی فلزی در آن فرو برود و اگر اول شیشه آزمایش می شد و بعد با پتک بدنه را آزمایش می کردند این اتفاق نمی افتاد.

در نهایت پس از رونمایی از تسلا سایبر تراک در ۲۴ ساعت سهام شرکت تسلا ۷ درصد کاهش پیدا کرد به ۳۳۲ دلار شد، که هم ظاهر خودرو و هم تست ناموفق گوی فلزی و شیشه را می توان دلیل اصلی این اتفاق دانست.

نکته دیگری که در مورد طراحی خودرو پیکاپ تسلا باید به آن اشاره کنیم این است که بدنه خودرو شاسی خودرو در نظر گرفته شده است، زیرا از همان آلیاژی ساخته شده که شرکت اسپیس اکس فضا پیمای استارشیب را ساخته است. همچنین شیشه های این خودرو ضد گلوله هستند و در برابر گلوله ‌هایی با کالیبر ۹ میلی‌ متر مقاوم هستند. همچنین این خودرو دارای آپشن کمپر مود است که برای کمپینگ ساخته شده است. با تمامی این حواشی ۲۰۰۰۰۰ نفر اقدام به پیش خرید این خودرو با پیشرانه ‌۸۰۰ اسب بخارو حدود ۱۳۵۰ نیوتن ‌متر گشتاور کرده اند.

https://internetchk.com/new-and-space-cyber-truck-pickup-of-tesla-automotive-company/

 





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: